اراده جدی روسیه برای اجرای تعهدات در ساخت راه‌آهن رشت – آستارا 

مدیرکل همکاری‌های بین‌المللی وزارت حمل و نقل روسیه از اراده جدی این کشور برای اجرای تعهدات خود در ساخت راه‌آهن رشت – آستارا خبر داد.

روابط عمومی استانداری گیلان اعلام کرد: جمعی از مدیران وزارت حمل و نقل فدراسیون روسیه امروز در نشستی با سفیر ایران و استاندار گیلان، به ارائه نقشه مقدماتی راه‌آهن رشت - آستارا پرداختند و اعلام کردند که روسیه آماده اعزام کارشناسان به ایران برای آغاز مطالعات زمین‌شناسی این خط ریلی است.

در این نشست که در سالن تشریفات سفارت ایران در مسکو برگزار شد، مدیران کل همکاری بین‌المللی و حمل و نقل جاده‌ای وزارت حمل و نقل فدراسیون روسیه، معاون اول رئیس شرکت راه‌آهن و معاون رئیس اتحادیه حمل و نقل جاده‌ای این کشور حضور داشتند.

اسدالله عباسی، استاندار گیلان در این نشست گفت: این استان با بهره‌برداری از خط ریلی رشت - بندر کاسپین در ماه‌های آینده، ظرفیت جدیدی برای نقش‌آفرینی در حمل ترکیبی (زمینی – دریایی) کالا در کریدور شمال – جنوب خواهد داشت.

او با اشاره به تأکید رؤسای جمهوری ایران و روسیه بر تکمیل زیرساخت‌های کریدور، آمادگی استان گیلان برای میزبانی از کارشناسان روس برای آغاز مطالعات خط ریلی رشت – آستارا را اعلام کرد.

کاظم جلالی، سفیر ایران در روسیه نیز در این نشست با اشاره به سفر اخیر رئیس‌جمهور به مسکو گفت: موضوع تکمیل زیرساخت‌های کریدور شمال - جنوب در نشست هیئت‌های بلندپایه در این سفر با حضور روسای‌ جمهوری ۲ کشور بررسی شد.

او با اشاره به ارائه گزارش وزیران راه و شهرسازی ایران و حمل و نقل روسیه به رؤسای جمهوری ۲ کشور در این نشست افزود: تکمیل زیرساخت‌های کریدور از جمله آغاز ساخت خط ریلی راه‌آهن رشت – آستارا از نکات مورد تأکید آقایان رئیسی و پوتین بود و باید فعالیت‌ها در این زمینه شتاب گیرد.

اراده جدی روسیه برای اجرای تعهدات در ساخت راه‌آهن رشت – آستارا 

ساپتکو، مدیرکل همکاری‌های بین‌المللی وزارت حمل و نقل روسیه نیز در این نشست از اراده جدی این کشور برای اجرای تعهدات خود در ساخت راه‌آهن رشت – آستارا خبر داد.

او افزود: اعزام کارشناسان روس به ایران برای انجام مطالعات زمین‌شناسی این خط ریلی در دستور کار است.

اراده جدی روسیه برای اجرای تعهدات در ساخت راه‌آهن رشت – آستارا 

پاولف، معاون اول رئیس شرکت راه‌آهن روسیه نیز در این نشست با ارائه نقشه مقدماتی خط ریلی رشت - آستارا تأکید کرد: با توجه به تأکید سران ۲ کشور بر اجرای سریع‌تر این خط ریلی، حق تعلل در این امر را نداریم.

او ابراز امیدواری کرد زمین‌های مورد نیاز برای ساخت این خط ریلی، هر چه سریعتر تخصیص یابد تا عملیات ساخت آن پس از انجام مطالعات زمین‌شناسی آغاز شود.

اراده جدی روسیه برای اجرای تعهدات در ساخت راه‌آهن رشت – آستارا 

استاندار گیلان که در رأس هیئتی متشکل از حدود ۴۰ نفر از فعالان اقتصادی و تجار این استان به روسیه سفر کرده است، در ادامه برنامه‌های این سفر در استان آستراخان و جمهوری داغستان روسیه با مقامات دولتی و فعالان بخش خصوصی این مناطق دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.